05022024štv

Od 16. marca fungujú klientské centrá a ďalšie pracovická MV SR v obmedzenom režime

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

LEVICE 15. marca 2020 - Úradné hodiny klientskych centier sa od 16. marca 2020 skracujú na čas od 8.00 hod. do 11.00 hod. každý pracovný deň. Informuje o tom web stránka Ministerstva vnútra Slovenskej republiky (MV SR).

Od 16. marca fungujú klientské centrá a ďalšie pracovická MV SR v obmedzenom režime

Do budovy klientskeho centra, okresného úradu, Policajného zboru, kde sú poskytované služby evidencie vozidiel, bude umožnený vstup len osobám s dohodnutým termínom na konkrétny úkon alebo osobám, ktoré žiadajú o vydanie dokladov z dôvodov uvedených nižšie. "Iní klienti do priestorov klientskeho centra ani okresného úradu vpustení nebudú. V prípade dohodnutého termínu na dopravnom inšpektoráte bude vstup do klientskeho centra umožnený maximálne 5 minút pred termínom. Počas úradných hodín okresného úradu bude pre občanov k dispozícii len podateľňa okresného úradu," informuje web stránka MV SR.

Zmena stránkových hodín na všetkých oddeleniach evidencie vozidiel a oddeleniach dokladov v Nitrianskom kraji

Od 16.3.2020 nastáva aj zmena stránkových hodín na všetkých oddeleniach evidencie vozidiel a oddeleniach dokladov v Nitrianskom kraji.

V súvislosti s vyhlásením mimoriadnej situácie na území SR boli prijaté nasledovné opatrenia pri vybavovaní občanov na oddeleniach:

- Stránkové hodiny v pracovných dňoch od 08.00 – do 11.00 hod. ;
- Nebudú sa prijímať žiadosti o vydanie občianskeho preukazu pre deti do 15 rokov;
- Žiadosti o vydanie občianskeho preukazu sa budú prijímať len maximálne dva mesiace pred uplynutím platnosti alebo ak časová platnosť skončila alebo pri nahlásení straty alebo odcudzenia;
- Žiadosti o vodičský preukaz sa budú prijímať len po nadobudnutí vodičského oprávnenia, pri uplynutí platnosti vodičského preukazu a pri nahlásení straty alebo odcudzenia dokladu;
- Žiadosti o vydanie pasu sa budú prijímať len na základe žiadosti o urýchlené vydanie do dvoch pracovných dní;
- Nebude vykonávaná aktivácia certifikátov pre elektronický podpis;
- Vykonávanie skúšok odbornej spôsobilosti držať alebo nosiť zbraň a strelivo, vydávanie zbrojných preukazov, zbrojných sprievodných listov je pozastavené;
- Na úseku dopravných evidencií budú vybavovaní len občania, ktorí boli objednaní online prostredníctvom elektronickej služby;
- Elektronické osvedčenia o evidencii časť I, ich doručenie bude adresované priamo na adresy určené občanmi;
- Je pozastavené vykonávanie skúšok spôsobilosti držať alebo nosiť zbraň a strelivo, vydávanie zbrojných preukazov, zbrojných sprievodných listov.

Občanom, ktorí nemajú občiansky preukaz s elektronickým čipom odporúčame vyžitie elektronickej služby objednania sa na konkrétny čas;

- Doklady: https://portal.minv.sk/wps/wcm/connect/sk/site/main/zivotne-situacie/menu-doklady/
- Technické preukazy: https://portal.minv.sk/wps/wcm/connect/sk/site/main/zivotne-situacie/tpreukazy-menu/
- Vozidlá: https://portal.minv.sk/wps/wcm/connect/sk/site/main/zivotne-situacie/vozidla/

Na úseku dokladov a dopravných evidencií

Na úseku dopravných evidencií budú vybavovaní len občania, ktorí budú objednaní online prostredníctvom elektronickej služby, prioritne je potrebné vykonávať evidenčné úkony, ktoré sú potrebné na používanie vozidiel obyvateľmi a organizáciami. Občania, ktorí sa už v minulosti objednali mimo nových úradných hodín, sa budú musieť znovu objednať na čas Po-Pi od 8.00 do 11.00 h, nakoľko ich objednávky boli zrušené.

Zároveň MV SR žiada občanov, aby si vybavovali len úkony nevyhnutne potrebné najmä pre ich pracovnú činnosť, zabezpečovanie životných potrieb a úkony ako napr. vydane duplikátu tabuľky s evidenčným číslom na nosič na bicykle, zápis ťažného zariadenia, zmena farby vozidla a pod. nechali na neskoršie obdobie. Za nedodržanie lehôt občania nebudú sankcionovaní.

Zamestnanci oddelení dokladov odborov poriadkovej polície okresných riaditeľstiev Policajného zboru budú zabezpečovať len prijímanie žiadostí o vydanie:

- občianskych preukazov pri skončení platnosti maximálne dva mesiace pred uplynutím platnosti alebo ktorých časová platnosť skončila, pri nahlásení straty alebo odcudzenia dokladu. Žiadosti o vydanie občianskych preukazov pre deti do 15 rokov nebudú prijímané vôbec.
- vodičských preukazov po nadobudnutí vodičského oprávnenia, pri uplynutí časovej platnosti vodičského preukazu a pri nahlásení straty alebo odcudzenia dokladu.
- cestovných pasov len na základe žiadosti o urýchlené vydanie do dvoch pracovných dní za príslušný správny poplatok.

Vyhotovené doklady budú zasielané občanom prostredníctvom pošty bez zvýšenia správneho poplatku, ak to programové vybavenie umožní.

Nebude vykonávaná aktivácia certifikátov pre vytvorenie kvalifikovaného elektronického podpisu – občan má možnosť vykonať aktiváciu prostredníctvom elektronickej služby na to zriadenej (http://www.minv.sk/?tlacove-spravy&sprava=elektronicky-podpis-na-elektronicky-obciansky-preukaz-si-uz-mozno-bezplatne-vyziadat-aj-cez-internet).

Vykonávanie skúšok odbornej spôsobilosti držať alebo nosiť zbraň a strelivo, vydávanie zbrojných preukazov, zbrojných sprievodných listov je pozastavené.

Na úseku okresných úradov a štátnych archívov

Pre komunikáciu s úradmi využívajte elektronické podania prostredníctvom www.slovensko.sk - sú podľa § 6 ods. 2 zákona č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch sa správne poplatky pri využití elektronických služieb znižujú o polovicu, najviac 70 eur.

Na úhradu správnych poplatkov využívajte mobilnú aplikáciu (https://www.posta.sk/subory/38936/prirucka-pre-mobilnu-aplikaciu-ekolok.pdf) alebo virtuálny eKolkomat (m.ekolky.gov.sk/Login.aspx)

Odbory okresných úradov budú dočasne akceptovať aj podania realizované prostredníctvom e-mailovej komunikácie bez zaručeného elektronického podpisu, tieto ale musia byť čo najskôr doplnené aj v papierovej forme alebo prostredníctvom elektronickej služby so zaručeným elektronickým podpisom. Prílohy e-mailových podaní je potrebné naskenovať spolu s potvrdením o zaplatení správneho poplatku (QR kód). E-mailové schránky odborov sú zverejnené.

V prípade, že občan nevyužíva elektronické služby štátu a nemá zriadenú ani e-mailovú schránku, svoje podania môže realizovať prostredníctvom Slovenskej pošty, bez potreby návštevy úradu.

Konzultácie sa vykonávajú spravidla telefonicky alebo prostredníctvom zverejnených e-mailových schránok odborov okresných úradov.

V prípade nevyhnutnosti osobnej konzultácie alebo úkonu je možné dohodnúť si presný čas s konkrétnym úradníkom prostredníctvom zverejnených kontaktov.

Pri návšteve klientskeho centra striktne dodržuje pokyny supervízora, resp. povereného zamestnanca.

Zakazuje sa vstup rodičov s deťmi do všetkých klientskych pracovísk okrem nevyhnutných úkonov.

Zmeškanie zákonnej lehoty v dôsledku zavedených mimoriadnych opatrení sa nebude považovať za porušenie zákona, občan ani podnikateľ nebude za nedodržanie lehoty sankcionovaný. Lehoty pre podávanie opravných prostriedkov zostávajú v platnosti a ich dodržiavanie sa naďalej vyžaduje.

Nedostavenie sa klienta v stanovenom termíne počas trvania mimoriadnej situácie sa nebude považovať za porušenie povinnosti; náhradný termín je okresný úrad povinný určiť písomne, a to listom, e-mailom alebo zaslaním do elektronickej schránky klienta.

Zatvárajú sa všetky bádateľne štátnych archívov.

Podateľňa MV SR

Prevádzka podateľne bude od od 8. do 11. hodiny. Z dôvodu obmedzenia priameho kontaktu na minimum žiadame, aby verejnosť pri podávaní žiadostí preferovala elektronickú komunikáciu, prípadne požiadala o informácie telefonicky.

zdroj a foto: minv.sk

Podporte finančne Leviceonline.sk a TVTEKOVHONT.SK
TVTEKOVHONT.SK - regionálna internetová televízia zameraná na okres Levice, blízke okolie a regióny Tekov a Hont

POZRITE SI TIEŽ:

Andrej Budai foto - video služby - svadby, stužkové slávnosti, rozlúčky, prvé sväté prijímania, slávnostné ceremónie, rodinné a firemné akcie

Tieto stránky používajú súbory cookies.

Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s tým, že ich môžeme používať.

Dobre