07172019str
Ariela škola plávania

Vytuninguj svoje krvné hodnoty - Rasťo Bagita

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Medzi mikroživiny sa radia vitamíny, minerály, stopové prvky, omega 3 a iné životu potrebné látky prijímané v menších množstvách ako makroživiny, medzi ktoré patria stavebné kamene ako bielkoviny, tuk, sacharidy a vláknina.

Vytuninguj svoje krvné hodnoty - Rasťo Bagita

Keď si necháte určiť hladinu mikroživín vo Vašej krvi, sú normované hodnoty zvláštnou kapitolou. V každej krajine nájdete hodnoty normálnych krvných výsledkov iné podľa toho, ako je obyvateľstvo zásobené živinami.

Vytuninguj svoje krvné hodnoty - Rasťo Bagita

Dobrým príkladom je stopový prvok – Selén. Nemecko je v oblasti s nedostatkom selénu, preto je priemerná normovaná hodnota selénu v Nemecku určená ako 70μg/l. Podla štátu ste s touto hodnotou selénu v krvi v “pohode” avšak WHO - svetová zdravotná organizácia udáva priemerný obsah selénu v krvi aspoň 200μg/l.

Poznámka: Optimálny obsah krvných hodnôt sa pohybuje vždy v hornej tretine normovaných hodnôt.

U výkonnostných športovcov sa toto robí už dávno, ich hodnoty mikroživín sa držia v hodnotách vrchnej tretiny normovaných hodnôt z dôvodu lepšej regenerácie a optimálneho výkonu.

Aj vy ste však výkonným športovcom. V zamestnaní, pri rodine a deťoch dostávajú väčšinou Vaše nervy poriadne zabrať. Pri vysokom strese sa priamo úmerne zvyšuje spotreba organizmu na mikroživiny. Vaše zdravie sú Vaším najlepším kapitálom a konkurenčnou výhodou. Zvýšením príjmu mikroživín sa optimalizuje látková výmena, posilní nervový systém a pri prepuknutí choroby sa skracuje doba trvania choroby. Tak isto to robia aj zvieratá, keď hľadajú tú najčerstvejšiu potravu plnú mikroživín.

Vytuninguj svoje krvné hodnoty - Rasťo Bagita

Zabrániť prejavom nedostatku je príliš málo!!

Dopĺňanie minimálneho množstva mikroživín podľa stanovených noriem nestačí. Tieto normy nezohľadňujú:

Optimálna výkonnosť – priamo súvisí s nadpriemerným príjmom živín;
Úderný imunitný systém – závisí nad optimálnym prísunom živín;
Dlhodobá ochrana – pred voľnými radikálmi zavisí na pravidelnom príjme antioxidantov;
Životné návyky, choroby, gen. predpoklady – môžu potrebu mikroživín znásobiť.

Problém s mikroživinami nie je v predávkovaní miligramami, ale v dlhodobom nedostatočnom dávkovaní životne dôležitých látok.

Vytuninguj svoje krvné hodnoty - Rasťo Bagita

Mikroživiny môžte doplniť rôznou cestou, mnohý sa tomu bránia, ale najoptimálnejšia cesta ako doplniť potrebné vitamíny a mineráli je tabletková forma. Áno, príroda nám dala ovocie a zeleninu na dopĺňanie týchto mikroživín no už dávno nemáme mnohí vlastné záhrady. Už dávno potraviny, ktoré konzumujeme, sú chemicky ošetrené a kým sa dostanú na tanier precestujú niekedy Viac ako ich konzument.

Pri voľbe doplnkov výživy dbajte dôraz na prírodné zloženie a formu obsahu ( s obsahom rastlín, extrakt, koncentrát). Legislatíva už pri 5% nadrvenej rastliny v obsahu tablety povoľuje nazývať doplnky výživy ako prírodné.

zdroj a fotografie: Rasťo Bagita, Slovak Health Club

Chceli by ste zdravo schudnúť či pribrať, príp. máte nejaké zdravotné problémy, o ktorých by ste sa chceli poradiť priamo s výživovým poradcom Rastislavom Bagitom? Vyplňte tento krátky formulár a Rastislav Bagita sa Vám ozve:

Pridať komentár


Bezpečnostný kód
Obnoviť

Tieto stránky používajú súbory cookies.

Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s tým, že ich môžeme používať.

Dobre