07022020štv

5 dôvodov prečo by ste mali začať cvičiť s vlastnou váhou

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Dostať sa do formy, ako to mnohí vravia, nemusí byť vždy zložitým procesom. Jednoduché cviky s vlastnou váhou sú úžasným spôsobom, ako dosiahnuť nárast sily, flexibility a zlepšiť si aj celkové zdravie. Najlepšie na nich je však to, že vás toto cvičenie nebude nič stáť a vykonávať ho môžete prakticky kdekoľvek. Mnohí odborníci a športovci preferujú práve tento tip cvičenia pred strojmi v posilňovni. Ak vás tieto dôvody nepresvedčili, možno to dokáže týchto päť dôvodov, pre ktoré by ste určite mali začať cvičiť so svojou vlastnou váhou.

5 dôvodov prečo by ste mali začať cvičiť s vlastnou váhou

Budete rýchlo páliť nadbytočný tuk

Len zopár minút cvičenia s vlastnou váhou môže mať ohromný dopad na ľudský metabolizmus. Z úvodu, samozrejme, nebudú tieto zmeny také markantné, ale časom, kedy budú vaše tréningové jednotky náročnejšie, objavíte takzvaný „afterburn“ efekt. Aj 45-minútový poctivý tréning vám vďaka nemu zlepší metabolizmus až na štrnásť hodín. Niet lepšieho spôsobu ako sa dostať do formy a vyzerať lepšie.

5 dôvodov prečo by ste mali začať cvičiť s vlastnou váhou

Spevníte si trup

Veľa cvikov s vlastnou váhou je založených na udržiavaní rovnováhy, čo sa najjednoduchšie dosahuje spevňovaním trupu. Trup nie je len šesť kociek na bruchu, je to komplexný telový aparát, skladajúci sa z 29 svalov, a práve tento tip cvičenia precvičí každý jeden z nich. Výsledky vo forme pevnejšieho trupu a lepšie vyzerajúceho brucha budete vidieť už o pár týždňov.

Môžete skombinovať kardio a silový tréning

V tomto bode si uvedieme jeden výborný príklad. Skúste pár minút striedať 60 sekúnd angličákov so silovými cvičeniami, ako sú kliky alebo výpady, a uvidíte ako sa vám rozbúcha srdce a zväčšia svaly. Stačí skutočne pár minút a budete mať dosť. Striedanie silového cvičenia s kardiom v rámci jednej tréningovej jednotky je nesmierne obľúbeným aj medzi športovcami, napr. futbalistami. Tímoví tréneri ich často vedú k tréningu s vlastnou váhou, čo zlepšuje funkciu nielen ich svalstva, ale celého tela, čo sa odráža na výkonoch v zápasoch.

Cvičenie s vlastnou váhou je výzvou aj pre pokročilých

Spomínaní futbalisti nie sú žiadni začiatočníci, no aj napriek tomu je cvičenie s vlastnou váhou neustále výzvou, ktorú keď prekonajú, tak sa opäť o čosi zlepšia. Jedným z najväčších atlétov sveta futbalu je Cristiano Ronaldo, ktorý  kaťdodenným poctivým tréningom, v ktorom nevynecháva ani cvičenie s vlastnou váhou, zdokonaľuje svoje telo. Vďaka tomu je, aj vo svojom veku, najlepším v tíme, čo sa odzrkadľuje na tom, že Juventus je takmer v každom zápase favoritom, keď dôjde vo futbale na športové tipy. Neváhajte a doprajte svojmu telu záťaž vo forme cvičenia s vlastnou váhou, uvidíte, že sa vám náležite odmení.

5 dôvodov prečo by ste mali začať cvičiť s vlastnou váhou

Je zdarma

Pre mnohých jeden z najdôležitejších dôvodov. Áno, posilňovne môžu byť drahé a cvičebné náčinie do domácnosti tiež nie je najlacnejšie. Všetko, čo potrebujete na cvičenie s vlastnou váhou, už máte. Nebráni vám teda nič v ceste. Cvičiť môžete doma alebo vonku. Nepotrebujete na to ani veľa priestoru. Odporúčame pozrieť si zopár videí na YouTube, kde vám tréneri veľmi radi vysvetlia, ktoré cviky sú pre vás, či už ste začiatočník alebo pokročilý. Možno v nich uvidíte aj svojho obľúbeného športovca. Cvičenie s vlastnou váhou vás nikdy neprestane nudiť, pretože vždy bude niečo, čo ste ešte nevyskúšali. Rovnako by ste nemali byť schopný nájsť si výhovorku, prečo necvičiť, pretože to skutočne môžete robiť kdekoľvek. Veľa šťastia.

foto: Pixabay

Tieto stránky používajú súbory cookies.

Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s tým, že ich môžeme používať.

Dobre