12012025pon

Regionálna správa a údržba ciest Nitra je na zimu pripravená

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

NITRA 13. novembra 2024 - Regionálna správa a údržba ciest Nitra, ktorá v Nitrianskom kraji spravuje cesty II. a III. triedy, potvrdzuje, že je pripravená zabezpečiť zjazdnosť komunikácií aj v nastávajúcom období. Ako informovala Zuzana Vilčeková z Komunikačného oddelenia kancelárie predsedu Nitrianskeho samosprávneho kraja, zimná údržba odštartovala v nedeľu 10. novembra, kedy regionálni cestári naprieč krajom začali s posypom proti namŕzajúcej hmle.

Regionálna správa a údržba ciest Nitra je na zimu pripravená

Zimná sezóna sa u cestárov mení z roka na rok, vždy v závislosti od počasia. Spravidla je to však od začiatku novembra až do konca marca nasledujúceho roka. "Počas zimy udržiavame viac ako dvetisíc kilometrov ciest II. a III. triedy. Pravidelný posyp vykonávame operatívne podľa situácie a potreby. Zimná údržba zahŕňa predovšetkým odstraňovanie snehu pluhovaním, posyp vozoviek chemickým materiálom a drvou," hovorí riaditeľ Regionálnej správy a údržby ciest Nitra Matúš Starovič.

Prečítajte si aj:

Na zimu sezónu sa cestári pripravujú aj zásobovaním skladu posypovými materiálmi. "Aktuálne máme k dispozícii 3385 ton posypovej soli, ktorá pokryje potreby regiónu počas štandardnej zimnej sezóny," pokračuje Starovič.

V priebehu posledného roka došlo i k modernizácii vozového parku. Regionálna správa a údržba ciest aktuálne disponuje dostatočným množstvom vlastných vozidiel špecializovaných na zimné výkony. "V kraji je 83 sypačov, z toho dve nové vozidlá. K dispozícii je 14 stredísk dispečingu zimnej údržby - Komárno, Hurbanovo, Levice, Šahy, Želiezovce, Nitra, Vráble, Zlaté Moravce, Nové Zámky, Šurany, Gbelce, Štúrovo, Šaľa, Topoľčany a dve detašované pracoviská s pohotovosťou v Zemianskej Olči a Šrobárovej," dodáva riaditeľ Regionálnej správy a údržby ciest Nitra.

Regionálna správa a údržba ciest Nitra apeluje na motoristov, aby v zimných mesiacoch prispôsobili jazdu stavu vozovky, nikam sa neponáhľali, boli ostražití a trpezliví. "Nečakáme na sneženie, sledujeme počasie a do terénu sa snažíme vyraziť vždy vopred. Avšak, keď si dáte do pomeru počet kusov našej techniky a kilometrov ciest, o ktoré sa staráme, je nemožné, aby boli všetky komunikácie upravené ihneď, ako nasneží. Ak je horšie počasie, vonku máme všetko čo má ruky, nohy a kolesá, no i cestárske auto ide maximálne 40 kilometrov za hodinu. Ak by jazdilo rýchlejšie, posyp by nekončil na ceste, ale mimo nej," dopĺňa Starovič.

Operačný plán v rámci zimnej údržby stanovuje istú postupnosť. Najskôr sa musia upraviť cesty I. triedy, nasledujú cesty II. triedy a napokon cesty III. triedy.

zdroj: NSK, foto: Google Maps

...

KVALITNÝ NÁBYTOK, SVETLÁ A SVIETIDLÁ, ZNAČKOVÝ ALKOHOL, KÁVA - NÓRSKA KOZMETIKA - PRE DOSPELÝCH - ŠPORT A VÝŽIVOVÉ DOPLNKY - ŠKOLSKÉ POTREBY - ŠPERKY - ZĽAVY A AKCIE

Tieto stránky používajú súbory cookies.

Tým, že na stránkach zotrváte, súhlasíte s tým, že ich môžeme používať.

Dobre