V levickej nemocnici vyspovedali vyše tisíc pacientov o spokojnosti so službami

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

LEVICE 22. januára 2020 - Nemocnica Levice, člen skupiny AGEL, sa snaží skvalitňovať svoje služby a úroveň každodenne poskytovanej zdravotnej starostlivosti. Aby však mala relevantnú spätnú väzbu od tých najpodstatnejších – pacientov, začala vlani v lete realizovať prieskum spokojnosti hospitalizovaných pacientov.

V levickej nemocnici vyspovedali vyše tisíc pacientov o spokojnosti so službami

V priebehu siedmich mesiacov uplynulého roka 2019 (od júna do decembra) zozbierala takmer 1050 dotazníkov od mužov a žien, ktorých zdravotný stav priviedol do Nemocnice Levice, a niektoré námety pacientov už aj zaviedla do praxe. "Našou snahou bolo a naďalej je stať sa prvou voľbou pre pacientov v regióne a inšpirovať ostatných, ako sa dá zlepšiť zdravotníctvo u nás. Sú k tomu potrebné tri dôležité aspekty: rešpekt, zodpovednosť a tímová práca," hovorí riaditeľ nemocnice Ján Belanský.

Dotazník spokojnosti zaviedli vlani v júni. "Zisťovanie spokojnosti pacientov sa realizuje cez pracovné dni od pondelka do piatka, kedy navštívim hospitalizovaných pacientov na oddeleniach. K dispozícii mám zoznam prijatých pacientov, a hneď v prvý deň ich hospitalizácie ich oboznámim o našom projekte. Na druhý až tretí deň pacientov opäť navštívim a buď mi odovzdajú už vyplnený dotazník, alebo ho vyplnia za mojej pomoci," opisuje spôsob zisťovania spokojnosti Magdaléna Trenčíková, manažérka kvality levickej nemocnice.

V dotazníku je osem otázok ohľadne zdravotnej starostlivosti zo strany lekárov, ošetrovateľskej starostlivosti zo strany sestier, informovanosti pacienta o jeho liečbe, diagnóze, spokojnosť s čistotou na oddelení alebo izbe, spokojnosť so stravou resp. odporúčanie pacienta, čo by sa v nemocnici mohlo zlepšiť. "Pacienti majú možnosť vyzdvihnúť kohokoľvek z personálu, lekára, sestru, ošetrovateľov, ale aj sa posťažovať, niektorí sa chcú len vyrozprávať," zhrnula skúsenosti manažérka kvality.

V levickej nemocnici vyspovedali vyše tisíc pacientov o spokojnosti so službami

Za sedem mesiacov vyzbierala celkovo 1046 dotazníkov. A aké sú najčastejšie klady a zápory? "Záleží od toho, na ktorom oddelení sú pacienti hospitalizovaní. Väčšinou sú spokojní s ošetrovateľskou starostlivosťou zo strany sestier, prístupom lekárov. Pripomienky boli na stravu, resp. na vybavenie izieb, že by privítali žalúzie, sieťky na oknách, vybavenie izby wifi," hovorí Trenčíková.

Podporte finančne Leviceonline.sk a TVTEKOVHONT.SK

Nemocnica na základe aj podnetov zo strany pacientov vybudovala vlani štyri nadštandardné izby na oddelení vnútorného lekárstva, zamestnanci nemocnice nosia menovky, postupne sú preškoľovaní v oblasti komunikácie pacient – lekár, pacient – sestra. Nemocnica už rieši aj úpravu sociálnych zariadení a vylepšenie stravy pridaním ovocia a zeleniny. Dotazníkový prieskum bude v nemocnici pokračovať aj v tomto roku.

Levická nemocnica sa v septembri 2017 stala súčasťou skupiny AGEL, ktorá je najväčším súkromným poskytovateľom zdravotnej starostlivosti v strednej Európe. V súčasnosti nemocnica zamestnáva viac ako 600 zamestnancov. Jej spádovú oblasť tvorí viac ako 160.000 obyvateľov. Ide o jednu z najväčších nemocníc v Nitrianskom kraji.

zdroj a fotografie: Agel

TVTEKOVHONT.SK - regionálna internetová televízia zameraná na okres Levice, blízke okolie a regióny Tekov a Hont
Dobromat.sk - každým nákupom pomáhate

POZRITE SI TIEŽ:

Andrej Budai foto - video služby - svadby, stužkové slávnosti, rozlúčky, prvé sväté prijímania, slávnostné ceremónie, rodinné a firemné akcie
Nakúpdoma.sk - eshop - Byt a domácnosť, elektronika a spotrebiče, šport a fitness, kuchyňa, pánska a dámska móda, obuv, Topshop produkty, alko-nealko nápoje, kozmetika