Ruka v ruke s rozširovaním internetu sa rozširovali aj možnosti ako robiť reklamu online. A rovnako ako dnes väčšina ľudí považuje internet za bežnú súčasť svojich životov, patrí aj online marketing medzi základné spôsoby propagácie svojho podnikania. Aké nástroje na to online marketing ponúka?
SEO a PPC, to sú skratky, ktoré by ste mali ovládať
Začneme skratkou, ktorú musí ovládať každý, kto sa o možnosti online marketingu čo i len trochu zaujíma: SEO, čiže Search Engine Optimization a teda optimalizácia pre vyhľadávače. Ide o súbor postupov a techník, ktorých cieľom je posunúť optimalizovaný web na čo najvyššie pozície v neplatenej časti výsledkov vyhľadávaní v internetových vyhľadávačoch.
Ďalšou skratkou, za ktorou sa skrýva populárna forma marketingu, je PPC. Ide o anglické Pay Per Click, čiže platba za kliknutie. Ide o jednu z najefektívnejších foriem online marketingu ak nie o tú vôbec najefektívnejšiu. Ako už názov napovedá, v PPC reklame ide o to, že neplatíte za zobrazenia reklamy, ale len za kliknutia na ňu. Najčastejšie sa takáto reklama zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávaní.
Obsahový marketing, email marketing a sociálne siete
Ďalšou súčasťou online marketingu je obsahový marketing. Jeho úlohou je budovať daný brand pomocou konzistentného vytvárania hodnotného a relevantného obsahu. Dobrým príkladom je blog. Táto forma online marketingu si však vyžaduje viac práce a hlavne kreativity.
Z pohľadu zákazníka je množstvo ľudí veľmi dobre oboznámených aj s email marketingom. Ide o takzvané newslettery. Pri email marketingu je potrebná dobrá práca s databázami a využívanie údajov pre čo najpresnejšie cielenie. Nie je to však nič, čo by dobrá reklamná agentúra Žilina nezvládla. Odmenou je efektívne budovanie značky.
V neposlednom rade nesmieme opomenúť sociálne siete, ktoré sa podobne ako internet vo všeobecnosti stali bežnou súčasťou našich životov. Publikovanie kvalitného obsahu na sociálnych sieťach a zapájanie followerov je dobré pre budovanie značky, zvýšenie návštevnosti webu, či zvýšenie predajov.
Zdroj obrázka:
Autor: nampix / Shutterstock.com