PR články, komerčné, Levice

Takto môžete rozpoznať, s ktorou súčiastkou na aute máte problém

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Každý majiteľ auta skôr, či neskôr zažije, že sa počas jazdy začnú ozývať čudné zvuky, ktoré do zvukovej „kulisy“ jeho auta nepatria. Takýto nový zvuk zväčša značí, že niečo nie je v poriadku.

Takto môžete rozpoznať, s ktorou súčiastkou na aute máte problém

Problémy s podvozkom sa najčastejšie prejavujú na nerovnostiach

A zatiaľ čo poškodenie karosárskych dielov zvyčajne nie je problém všimnúť si ak je problém s nejakým komponentom tvoriacim podvozok auta, bez toho, aby ste sa na auto pozreli odspodu, môžete len hádať, v čom je problém. Pomôckou môžu byť špecifické zvuky, ktoré niektoré poškodenia vydávajú.

Začnime tyčkami stabilizátora. Tie vyrovnávajú sily, ktoré pôsobia na kolesá a zmierňujú tak rôzne nežiaduce pohyby kolies. Pri jej opotrebovaní sa začnú ozývať klopavé zvuky zakaždým, keď prejdete nerovnosťami.

Nákladnejšou opravou je výmena tlmičov. Ich funkcia je zrejme jasná každému. Postupom času z nich môže unikať olej a tak pomaly strácajú svoju funkciu. Keď ju stratia úplne, prejavuje sa to hlasným búchaním, opäť pri prejazde nerovnosťami.

Aj pri otáčaní volantom sa môžu ozývať nezvyčajné zvuky

Tyčkami stabilizátora a tlmičmi však nekončíme. Poškodiť sa vám môžu aj pružiny. Či je niektorá z pružín na vašom vozidle poškodená môžete zistiť aj vizuálne, napríklad pri prezúvaní, prípadne tým, že auto bude neobvykle naklonené na jednu stranu. Ak je poškodená niektorá z pružín na prednej náprave, budete počuť aj hlasné praskanie pri otáčaní volantom.

Pri prednej náprave ešte zostaneme. Práve na hnacej prednej náprave sa môžete najčastejšie stretnúť s homokinetickými kĺbmi. Tie prenášajú otáčky hriadeľom v rôznych uhloch. Ak počas otáčania volantom počujete hlasné búchanie a praskanie, príčinou môže byť práve poškodenie tohto kĺbu. Neriešenie tohto problému môže mať za následok jeho úplný rozpad.

Zdroj obrázka: Autor: Cat Box / Shutterstock.com