PIZZ@DOX K AP 9.4: MANAŽÉR PRODIGY NÁS ZOZNÁMIL S RIADENÍM SKUPINY

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Ako prebieha výučba na "Digital Music", úspechy v produkcii a ďalšie témy boli predmetom rozhovoru s Pizz@doxom, ktorý si na Slovensku zahrá v Levickom Bowling Dance Clube už 9.apríla.

Ahoj Juraj. Ako sa ti darí v posledných dňoch? Pomaly ale isto sa nám blíži letné obdobie. Čo pripravuješ na leto, alebo to je ešte ďaleko? Ahoj. V prvom rade Ti chcem poďakovať za možnosť robiť toto interview a aj za otázku, mám sa skvelo. Tak leto je ešte pre mňa veľmi daľeko ale bude viac menej celkovo pracovné, ale už teraz Ti viem povedať že pôjdeme s partiou na dve dovolenky do Chorvátska, tak dúfam že všetko výjde tak ako má. Inak prevažnú dobu strávim v Anglicku, plánujeme si cez leto spraviť výlety do Londýna a do Paríža a taktiež navštíviť festivaly ako Glastonbury alebo Creamfields.

Je známe, že momentálne študuješ v Anglicku, presnejšie v Southamptone však? Prosím ťa, priblíž nám bližšie tvoj príbeh štúdia v Anglicku. Napríklad nejaký tvoj ordinary day.

Addictive party 9.4.2011

Tak ‘ordinary day‘ nieje ani jeden. Southampton Solent University ponúka viacero odborov čo sa týka hudby, od Studio Engineering, Urban & Electronic Music Production, Popular Music až po Digital Music. Ja som premýšlaľ nad Studio Engineering a Digital Music, rozhodol som sa pre Digital Music a neľutujem svoje rozhodnutie ani jediný deň. V mojom ročníku je nás cez 25 a každý sme posudzovaný striktne individuálne. Práve som ukončil druhý trimester a už sa neviem dočkať kedy opät začneme. Tento rok sme preberali problematiku hlavne hudobnej teórie a histórie a okrem toho viac technické predmety ako Studio Technology alebo Music Production. Druhý ročník je kompletne venovaný Abletonu, či už z produkčnej alebo Djskej stránky, takže si asi vieš predstaviť že sa ho už neviem dočkať.

Ak sa ma spýtaš, čo si vážim najviac, odpoviem Ti že určite prístup k ľudom ku ktorým by som sa za normálnych okolností asi nedostal. Pred mesiacom nás prekvapil manager skupiny Prodigy ktorý nám vysvetloval základy úspešného managementu skupiny, inak k nám chodia ľudia od Ministry Of Sound, Mixmag alebo Sound On Sound prednášať alebo vysvetľovať určitú problematiku. Taktiež nám príde Jamies Zabiela vysvetlovať Ableton a novú techniku od firmy Pioneer alebo PR manager firmy KRK prezentovať nové typy reproduktorov. Každopádne som ešte sám zvedavý čím nás prednášajúci prekvapia.

Addictive party 9.4.2011


Keď je reč ohľadom prednášajúcich, tak profesor Fisk ktorý nás učí Multimedia In Context vymyslel a patentoval prístroj ktorý rôznymi senzormi monitoruje alfa a beta mozgové vlny, a keď dotyčný človek myslí na hudbu, tak prístroj zapíše noty v presnom poradí. Keď nám to vysvetľoval tak nám všetkým padli sánky...

Sorry, ale musím sa ťa spýtať túto otázku, pretože je to moja študijná agenda. Aký veľký rozdiel je medzi zahraničným štúdiom a štúdiom na Slovensku? Máš skúsenosti aj so slovenskou univerzitou, takže určite si v obraze.

Je to neporovnateľné. Nedovolil by som si trvrdiť, že slovenské univerzity sú na zlej úrovni, ale narážam skôr na technickú vybavenosť a základnú ľudskú ochotu človeku pomôcť. Aj keď to Angličania berú ako samozrejmosť, rok na Slovensku by ich presvedčil, že profesor nieje vždy povinný robiť všetko pre blaho šťudenta a študíjné oddelenia na Slovensku sú nočnou morou každého vysokoškoláka. Najviac ma tu doslova zarazil individuálny prístup ku študentovi. Kedže sa tu za štúdium platia nehorázne peniaze a profesori s ich platmi si môžu dovoliť ísť každý deň do školy s úsmevom, pri riešení akéhokoľvek problému, či vážneho alebo maličkosti sú ochotní akokoľvek pomôcť a stráviť v škole kľudne aj celý víkend. A kedže je štúdium platené tak sú aj univerzity slušne vybavené. Ale treba si uvedomiť že sa Slovensko a Anglicko nedá moc v tomto smere porovnávať, naše mzdy nikdy nebudú na úrovní tých britských.


Prepínam mód: Trance Music. Vrátim sa k tvojmu úspešnému tracku Remember The Youthful Years, ktorý ste spoločne zložili s rumunským producentom Bogdanom alias Suncatcher. Musím ti pogratulovať k úžasnej melódii. Čo pre Teba znamená tento track s odstupom času?

RTYY, ako ho s Bogdanom už familiárne nazývame bol skvelý odrazový mostík, aj keď sa na release čakalo 18 mesiacov, čo je dovolím si povedať trošku že naozaj dosť, stálo to za to. Track mal skvelý support a vynikajúce remixy. Môžem prezradiť že s Bogdanom toho máme spraveného viac a tento rok ukáže, ako sa veci naozaj vyvinú. Ešte je skoro povedať viac k tejto téme okrem názvu nášho nového tracku – “4 A.M. Redeemer“. Každopádne máme v pláne prezentovať naše tracky, či už vyprodukované spoločne alebo individuálne ako Djské duo Suncatcher vs. Pizz@dox na niektorých akciách a festivaloch počas tohto leta, takže uvidíme či sa aj Slovensko zadarí.

V súčasnosti sa promuje tvoj aktuálny remix k nádhernej vokálovke Follow You od poliaka Nitrous Oxida. Bude to ďalší slovenský remix na prestížnom trance-ovom labeli Anjunabeats?

Môj remix na ‘Follow You‘ bol a stále je len jeden z mnohých remixov, kedže prebiehala oficiálna súťaž na remix pre tento skvelý track, ktorý sa nachádza na albume Nitrous Oxide – Dreamcatcher. Ešte neviem oficiálne výsledky, ale úprimne pochybujem že by som to vyhral a tým pádom mal aj release na Anjunabeats, ktorý ako label je neskutočne vyberavý ohľadom hudby, aj to je jeden z dôvodov že sú tak vysoko. Každopádne to bola skvelá skúsenosť robiť s vokálmi a taktiež remixovať umelca ktorý pre mňa bude vždy jeden z naj uplift producentov. Každopádne, nech to dopadne akokoľvek, track sa buď vydá alebo ho dám na free download z mojej Soundcloud stránky, kedže viem, že sa ľudom aj táto verzia páči a bola by škoda keby že z nej stane len daľšia “položka“ v počítači.


Ako tak počúvam tvoje veci, sound približne formuješ do tónov práve tohto britského labelu s dôrazom na melódiu. Je ti najbližší tento Anjunabeats sound? Alebo postupom času budeš skúšať aj nejaké „experimenty“?

Neviem síce, ktoré veci si počul, ale tracky ktoré mi ešte len výjdu majú dosť odlišný sound. Tento rok som podpísal zatiaľ 3 tracky, singel ‘Raindrops‘ do ktorého mi naspievala vokály spolužiačka Michelle ide na Slovenské vydavateľsto Mistique Dream, kde vyšli veci od producentov ako Styller, Beekay, Tom Haley alebo Matthew Peterson, so supportom či už na A State Of Trance alebo Global DJ Broadcast. Daľej som vo finálnom štádiu podpísania zmluvy na moje tracky Fracture a Sunray, ale kým niesú podpísané zmluvy tak vydavateľstvá radšej nepoviem. Čo sa týka remixov, tak okrem dvoch dokončených pre Nitrous Oxide a Andyho Bluemana remixujem práve nový track z produkcie Eddieho Sendera s názvom ‘The Time Is Now‘ ktorý výjde na labeli MOSP, daľej ma oslovilo slávne Britské vydavateľstvo Mondo pre ktorých práve dokončujem remix ktorý výjde na začiatku leta. Po Veľkej Noci sa vrhnem na remixy pre ruský talent Bobina a pre vydavateľstvo Always Alive ktoré vlastní Dánsky upliftový mág Daniel Kandi. Snažím sa experimentovať v každom jednom tracku. Osobne nemám rad ten tzv. “plucky sound“ ktorý je hádam v každom druhom trance tracku, producenti by sa mali viac snažiť oživiť svoju tvorbu, vytvoriť niečo jedinečne a nenapodobniteľné, koniec koncov unikátny zvuk je presne to čo vydavateľstvá hľadajú.

Aby som Ti odpovedal na otázku, Anjunabeats-sound mi bol blízky pred pár rokmi keď boli zameraní viac na uplifting. Teraz som žánrovo najviac priklonený k vydavateľstvám Enhanced a Future Sound of Egypt. Dovolím si povedať, že každý jeden track čo tam vyjde zahrám buď na párty alebo v radioshow.


Si veľkým milovníkom Trance Music a preto by ma zaujímal tvoj osobný názor na súčasný trend mega eventov. Mnoho prestížnych parties (Sensation White, Trance Energy) mení svoj filozofiu eventu z trancu na housovú hudbu. Aký máš na to názor?

Toto je dlhodobo omieľaná téma s ktorou nikto nič nespraví. Držia sa len trendu, tak ako Trance Energy a trance celkovo mal svoje obdobie, sú už na ústupe a tanečnej hudbe a eventom ako takým dominuje hlavne house. Je to oveľa lepšie predateľná hudba ako trance, čo sa týka tempa aj dynamiky. Ak si všimneš, tak aj veľa pop stars sa snaží vyprodukovať tanečný track, s menším či väčším úspechom. Je to jednoducho trend, house sa hráva v nákupných strediskách, hrá nám z rádií. V máloktorom obchode Ti bude hrať trance, tá hudba je oveľa komplikovanejšia na pochopenie ako house. Tak isto tempo housu ktoré sa pohybuje okolo tých 128 úderov za minútu je ľudskému telu oveľa bližšie. Momentálne vládne house, uvidíme čo prinesie čas a možno sa trance opäť vráti v plnej sile. Na túto otázku si asi nikto netrúfne odpovedať.


Nedávno som zaregistroval na tvojej Facebook fan page tvoju radioshow s názvom Mixolydian Commitment. Kde si zobral inšpiráciu pre ten názov? Aký sound sa snažíš prezentovať v tejto radioshow?

Mixolydická stupnica je súčasne asi jedna z najviac používaných v modernej hudbe a je veľmi využívaná aj vo filmovej hudbe, ktorú mám veľmi v oblube. Preto vznikol aj tento názov. V tejto show, ktorá je vysielaná na rádiu Afterhours.fm každú štvrtú nedeľu v mesiaci o 17:00 CET prezentujem tracky, ktoré som si obľúbil za posledný mesiac a taktiež svoju novú produkciu.

Na záver to najdôležitejšie: Addictive party a tvoje tretie vystúpenie na tomto klubovom evente. Ako si prijal pozvánku na tvoj comeback do Levíc? Doplňujúca otázka od party-people. Čo môžu od tvojho performance v spomínaný večer očakávať?

Posnažím sa zahrať čo možno najlepší warmup set pred hlavnou hviezdou večera ktorou je Bryan Kearney. S Bryanom sme si písali a dohodli sme sa ako mám hrať aby to malo hlavu aj pätu. Z mojej strany očakávajte veľa nevydaných vecí, budem testovať aj svoje nové veci a hlavne ani jedného človeka nenechám sedieť bez pohybu na stoličke. Ako sa hovorí, do tretice všetko dobre, tak aj moje tretie vystúpenie na tejto skvelej párty bude nezabudnuteľné.

Ďakujem Ti za tvoj drahocenný čas a želám všetko dobré ;-) V Leviciach si už vrelo očakávaný.

Ďakujem aj ja Tebe a rovnako aj organizátorovi Addictive Párty, že vo mňa aj po tretí čas vložil dôveru a zavolal na akciu. Mne už nezostáva nič iné ako len naivne dúfať že tento krát tam bude menej alkoholu ako naposledy :-)

Made by Wate

Party Info:
9.4.2011 Addictive party presents
Bryan Kearney /Ireland/
Pizz@dox
Martin Michniak
Paulo Mewini
Bowling Dance Club Levice
Normal ticket: 4 € do 23:00/ 4,9 € po 23:00

Rezervácie VIP vstupeniek posielajte mailom na   (Meno a počet VIP miest)

Facebook Fan Page - http://www.facebook.com/pages/Addictive-party/288314817854?ref=ts
Event Addictive party na Facebooku - http://www.facebook.com/event.php?eid=134150603323819&ref=ts

zdroj: Rocket